Veelgestelde vragen

Misschien vind je je antwoord bij onze veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Vul dan ons contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. We bellen of mailen op werkdagen uiterlijk de volgende dag terug.

 

- Vragen over aanmelden
- Vragen over de agenda's
- Vragen over promotie
- Vragen over de selfservicemodule

Vragen over aanmelden

Waarom mijn evenement aanmelden bij Uitservice?
Je evenement komt in aanmerking voor de digitale en papieren uit-agenda's van Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant, Friesch Dagblad en de meer dan dertig nieuws- en huis-aan-huisbladen van Mediahuis Noord. Voor de agenda's gebruikt de redactie de evenementen die zijn aangeleverd via de selfservicemodule op uitservice.nl. Als je een evenement onder het pakket Minimale aandacht aanlevert, wordt het sowieso getoond op de sites van de dag- en nieuwsbladen en de website van RTV Noord. Alleen bij voldoende ruimte wordt je evenement in de agenda’s van dag- en nieuws- en huis-aan-huisbladen van Mediahuis Noord (papieren krant) vermeld. Wil je zeker zijn van een plek in de agenda in de krant? Kies dan voor het pakket Extra aandacht.

Vanaf 1 februari gaan wij als Uitservice input voor de uit-agenda aanleveren voor FlevoPost Dronten, FlevoPost Lelystad en De Noordoostpolder. Dit betekent dat voorstellingen niet meer door de redacties van deze weekbladen in de agenda worden aangeleverd, maar vanuit de database van Uitservice. 

Welke evenementen kan ik aanmelden? 

Evenementen die we in onze agenda’s plaatsen dienen aan een aantal voorwaarden te voldoen:

- Het evenement vindt plaats in de drie noordelijke provincies of in de Noordoostpolder (Flevoland) en Kop van Overijssel. Per 1 februari 2024 ook in Lelystad, Dronten, Biddinghuizen of Swifterbant.
- Het evenement heeft een kortstondig karakter, zoals een festival, expositie of jaarmarkt.
- Het is een activiteit met een uniek thema, zoals een lezing of optreden van een artiest.
- Het evenement is niet besloten, maar voor onze lezers toegankelijk.

Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Na aanmelding beoordeelt onze redactie of het evenement geschikt is voor plaatsing. Je evenement wordt na tijdige invoer en na het aanschaffen van het pakket Extra -, Optimale - of Maximale aandacht eenmalig geplaatst in de dag- en nieuws- en huis-aan-huisbladen die uitkomen in de regio waarin het evenement plaatsvindt.

Welke evenementen kan ik niet aanmelden?
De verschillende kranten hebben voorkeuren voor soorten evenementen die geplaatst worden. In de nieuws- en huis-aan-huisbladen worden bijvoorbeeld nooit exposities getoond. Sommige dingen plaatsen we niet, zoals meerdaagse cursussen, openingstijden van winkels of musea, repetities, kerkdiensten, samenzang, zakelijke of besloten bijeenkomsten en bijeenkomsten zonder lezer of optreden. Aankondigingen van kerkdiensten die in Friesland plaatsvinden kunnen worden gemaild naar regio@frieschdagblad.nl. De agenda met kerkdiensten wordt iedere zaterdag in het Friesch Dagblad geplaatst.

Wanneer je twijfelt of je evenement wordt goedgekeurd, kun je contact met ons opnemen en eventjes overleggen. Je mag ook je evenement doorgeven in de selfservicemodule, met de kans dat we het afkeuren. Het aanschaffen van een pakket is dan ook op eigen risico.

Vragen over de agenda's

In welke agenda’s wordt mijn evenement geplaatst?
De redactie van Uitservice maakt de agenda's voor Dagblad van het Noorden, Leeuwarder Courant, Friesch Dagblad en de meer dan dertig nieuws- en huis-aan-huisbladen van Mediahuis Noord in Noord-Nederland. Op de websites van de diverse kranten kun je je evenement altijd terugvinden. Het heeft dus altijd zin om je evenement door te geven, ook al ben je te laat voor de papieren kranten.

Voor verzekerde plaatsing in de papieren agenda, vragen we een eenmalige bijdrage van € 50,-. Lees meer over deze gegarandeerde plaatsing onder het promotiepakket Extra aandacht. Als je evenement geplaatst wordt in de krant, komt het kort voordat het plaatsvindt (ongeveer een dag tot een week) in de agenda te staan. Je uitje komt direct op de websites te staan. Het evenement verschijnt in de uitgave van de regio waar het evenement plaatsvindt. Bekijk voorbeelden van de agenda's waarin je evenement wordt geplaatst. 

Let op: Voor evenementen in Lelystad, Dronten, Biddinghuizen of Swifterbant gelden andere regels. Je kunt de voorstellingen gratis aanmelden via het pakket 'Minimale aandacht'. Bij een te groot aanbod voor die week, maakt de redactie uit de door ons aangeleverde voorstellingen een keuze van wat wordt geplaatst in de agenda. In onze betaalde promotiepakketten zijn de FlevoPost en De Noordoostpolder helaas (nog) niet als keuze opgenomen.

Wanneer moet ik het evenement aanmelden?

Evenementen moeten uiterlijk via de selfservicemodule zijn ingevoerd vóór de hieronder vermelde deadlines:

- agenda Friesch Dagblad, krant van zaterdag: uiterlijk zondag 24.00 uur
- agenda Leeuwarder Courant, krant van vrijdag: uiterlijk zondag 24.00 uur
- agenda Dagblad van het Noorden, krant van vrijdag: uiterlijk zondag 24.00 uur
- agenda nieuws- en huis-aan-huisbladen (huis-aan-huis), krant van maandag, dinsdag, woensdag of donderdag: uiterlijk maandag 24.00 uur in de week voorafgaand aan de week waarin het blad uitkomt.

Let op: voor het kopen van een promotiepakket moet je minimaal 15 dagen voor aanvang het evenement aanmelden.

Wanneer verschijnt mijn evenement in de agenda?
- agenda Friesch Dagblad, krant van zaterdag 
- agenda Leeuwarder Courant, krant van vrijdag
- agenda Dagblad van het Noorden, krant van vrijdag
- agenda nieuws- en huis-aan-huisbladen, krant van maandag, dinsdag, woensdag of donderdag

De titels bevatten de uitjes die in de komende week plaatsvinden tot de nieuwe uitgave verschijnt. Op de websites van de diverse kranten worden alle evenementen meteen na het goedkeuren getoond.

Welke informatie komt er in de papieren agenda’s te staan?
In de krant komt – mits de aanmelding voldoet aan de voorwaarden en je een pakket hebt gekocht – een verkorte versie te staan van wat je hebt doorgegeven via de selfservicemodule. Hierin staan de datum, tijd, locatie (plaatsnaam en locatienaam), naam van de voorstelling/de uitvoerende en korte omschrijving. Bekijk hier een voorbeeld van hoe het eruit komt te zien in de krant.

Vragen over promotie

Zijn er ook mogelijkheden voor redactionele aandacht?
Voor de pagina 'Uitgelicht' en de agenda van DVHN en LC is het mogelijk om redactionele aandacht voor je evenement te kopen via het promotiepakket Maximale aandacht. Met dit promotiepakket krijg je tevens een redactioneel artikel in de agenda van een nieuws- of huis-aan-huisblad naar keuze. Met het promotiepakket Optimale aandacht laat je je evenement alleen redactioneel uitlichten in een nieuws- of huis-aan-huisblad naar keuze.Bekijk hier alle mogelijkheden voor promotie en de prijzen.

Voor de niet verkochte posities maken we zelf een keuze op basis van het aanbod dat we hebben voor onze Uitpagina's. Je kunt je uitje aantrekkelijker maken om gekozen te worden door duidelijke informatie, een foto van hoge kwaliteit (bij voorkeur liggend) en voldoende tekst aan te leveren. Voor andere redactionele artikelen kun je contact opnemen met de diverse redacties van Mediahuis Noord.

Let op: Voor evenementen in Lelystad, Dronten, Biddinghuizen of Swifterbant gelden andere regels. Je kunt de voorstellingen gratis aanmelden via het pakket 'Minimale aandacht'. In onze betaalde promotiepakketten zijn de FlevoPost en De Noordoostpolder helaas (nog) niet als keuze opgenomen.

Op welke manieren kan ik mijn evenement extra promoten?
- Lees alles over onze promotiepakketten.
- Lees alles over adverteren bij een van de partijen van Mediahuis Noord.

Wat als mijn evenement geannuleerd wordt, krijg ik het geld van mijn promotiepakket dan terug?

Indien door onvoorziene omstandigheden het evenement niet door kan gaan is de organisator gehouden de afgesproken vergoeding aan Mediahuis Noord te voldoen. De organisator heeft slechts recht op terugbetaling van reeds betaalde vergoedingen in het geval Mediahuis Noord haar prestatie niet kan nakomen wegens overmacht. In geval van overmacht zal Mediahuis Noord reeds betaalde vergoedingen die betrekking hebben op nog uit te voeren werkzaamheden aan de organisator terugbetalen voor zover het terug te betalen bedrag meer dan € 25 (vijfentwintig euro) bedraagt. 

Vragen over de Selfservicemodule

Problemen met inloggen? 
Controleer of je inlogt met het juiste mailadres en wachtwoord en of je niet probeert in te loggen bij ‘Maak een account aan’. Soms helpt het om het later nog eens te proberen, je cookies te verwijderen of om in te loggen vanaf een andere pc/laptop. Mocht dat niets oplossen, neem dan contact met ons op binnen kantooruren (050 5844207 of info@uitservice.nl). We maken dan handmatig een nieuw wachtwoord voor je aan waarmee je kunt inloggen.

Kan ik ook een evenement aanmelden via de mail? 
Nee, het is helaas niet mogelijk om een evenement aan te melden via de mail. Alleen aanmeldingen via de selfservicemodule op uitservice.nl nemen we in behandeling.

Ik wil iets wijzigen maar dat lukt niet
Onder je ingevoerde evenementen vind je de knop Wijzig. Hier kun je de stappen weer doorlopen en de wijziging doorgeven. Je kunt je evenement pas wijzigen nadat deze door ons is goedgekeurd (er staat dan een groen vinkje voor). Gaat het om een veld dat je niet kunt wijzigen, bijvoorbeeld een foto die vervangen/verwijderd moet worden? Neem dan even contact met ons op via info@uitservice.nl of 050 - 584 42 07.

Ik wil de contactgegevens van mijn locatie wijzigen
Persoonlijke contactgegevens of gegevens van evenementorganisatoren worden niet geplaatst bij de locatie. We plaatsen alleen gegevens waarmee bezoekers contact op kunnen nemen met de locatie zelf. Dit is omdat locaties door meerdere organisatoren kunnen worden gebruikt. Contactgegevens van de organisatie kunnen in de tekst van het evenement worden vermeld.

Mijn evenement gaat niet door, wat moet ik doen?
Als je het evenement helemaal wilt verwijderen, dan kun je contact met ons opnemen. Een evenement verwijderen raden we af; het zorgt voor onduidelijkheid wanneer mensen niet weten wat er met het evenement is gebeurd. Je kunt het evenement beter op ‘geannuleerd’ zetten. Log in, ga naar ‘Mijn ingevoerde evenementen’ en ‘Bekijk/wijzig’ en klik het vinkje ‘geannuleerd’ aan. Het evenement wordt, als je de wijziging op tijd doorgeeft, niet meer meegenomen in de agenda’s van de kranten. Op de sites van de verschillende titels komt ‘geannuleerd’ te staan.

Ik heb iets gedaan en nu is alles weg. Moet ik alles opnieuw invoeren?
Meestal niet. Kijk eerst bij 'Mijn Concepten', links op de pagina. De gegevens die je tot het moment dat er iets mis ging hebt ingevoerd, of een deel ervan, vind je daar meestal terug. Als je het evenement niet terug ziet bij 'Mijn Concepten', moet je je evenement helaas wel opnieuw invoeren.

Mijn evenement vindt nog een keer plaats. Moet ik het dan opnieuw invoeren?
Nee hoor, met de button ‘kopiëren' kun je een groot deel van het evenement ‘hergebruiken’. Je kunt dan de datum en gekopieerde gegevens wijzigen en opnieuw insturen.

Hoe schrijf ik een goede tekst zodat mijn evenement opvalt?
Kijk hiervoor op onze speciale pagina: Eerste hulp bij schrijven.

 

Heb je een vraag?

Stel hem hier