De beschrijving van je evenement voor op Uitservice is belangrijk. Voordat een (potentiële) bezoeker geld gaat uitgeven aan een ticket, wil hij precies weten wat hij kan verwachten tijdens jouw evenement. Geef daarom voldoende informatie over je evenement en zorg dat je je tekst zo indeelt dat deze aantrekkelijk is om te lezen. Hoe je dit allemaal doet? Met de volgende drie speerpunten helpen we je een eindje op weg.
Kortom: Informeer je potentiële bezoeker volop!
Mensen lezen online teksten heel anders dan teksten in een boek. Maak je tekst zo leesbaar mogelijk:
Schrijf korte zinnen
Gebruik maximaal 20 woorden per zin.
Verdeel de tekst in korte alinea’s
Een alinea bestaat gemiddeld uit zo'n drie à vier zinnen (maximaal zes). Gebruik witregels tussen de alinea’s.
Gebruik kopjes
Gebruik tussenkopjes om de 3 à 4 alinea’s. Zorg wel dat ze overeenkomen met de inhoud van je tekst.
Schrijf in een actieve toon
Vermijd woorden als ‘worden’ en ‘zullen’. Schrijf zoveel mogelijk in de tegenwoordige tijd. En spreek je publiek/lezer zoveel mogelijk direct aan.
Een goede foto zegt meer dan 1.000 woorden. Zorg er dus voor dat je in het online aanmeldformulier passende afbeeldingen uploadt.
Gebruik eventueel foto’s en video’s van voorgaande edities.
Natuurlijk wil je graag dat je evenement goed gevonden kan worden door zoekmachines zoals Google. Dit doe je door ervoor te zorgen dat je tekst SEO-bestendig is.
SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie. Als je onze bovengenoemde speerpunten volgt, ben je al een heel eind op de goede weg.
Wil je nog nét een stapje meer zetten? Dan kunnen we je deze site met SEO-tips van harte aanraden.